دانلود فایل طرح درس درس کوه ها و دشت های زیبا را در کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم

اهداف مرحله ای : دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند : آشنایی با ضرورت و کاربرد درس کوه ها و دشت ها

0 8k

بسمه تعالی

فرمت فایل طرح درس بصورتwordمیباشد

تعدادصفحات فایل 10 صفحه میباشد

شرح حال فایل 

اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقه‌بندی جدید بلوم

 

سطح هدف :

وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس کوه ها و دشت های زیبا 

فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم 

طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس کوه ها و دشت های زیبا 

ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس کوه ها و دشت های زیبا 

هدف کلی جلسه :

دانش آموزان باید مفاهیم درس کوه ها و دشت های زیبا را در کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم به طور کامل فرا بگیرند.

 

اهداف جزیی و رفتاری  :

درس  کوه ها و دشت های زیبا را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم )

تکالیف مربوط به درس کوه ها و دشت های زیبا را با دقت انجام دهند . ( روانی حرکتی  عادی )

دانش آموز آنچه را از درس کوه ها و دشت های زیبا یاد می گیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد.

دانش آموز  با توجه به ملاک های عقلانی بتواند درس کوه ها و دشت های زیبا را به صورت کاربردی فرا بگیرد..

رعایت ادب و احترام نسبت به معلم

تقویت مهارت گوش دادن 

تقویت مهارت سخن گفتن

 

از فراگيران انتظار مي­رود در پايان درس بتوانند:

  1. مفاهیم ناهمواری ، دشت ، جلگه ، کوهپایه ، آبرفت ، و ... تعریف کند . ( دانش  شناختی )
  2. بلندترین قله ی ایران را ذکر کند ( شناختی  دانش )
  3. 4 مورد از جلگه های مهم ایران را نام ببرد .( شناختی  دانش )
  4. وسیع ترین دشت ها و جلگه های ایران را ذکر کند ( شناختی  دانش )
  5. تفاوت رود و جویبار را توضیح دهد . ( شناختی  درک و فهم )
  6. دشت کویر و دشت حاصلخیز را تمیز داده و تفاوت ان را بیان کند . (شناختی  درکم و فهم )
  7. نحوه ی تشکیل رود و جویبار و آبرفت را بر روی ماکت توضیح دهد . ( شناختی  درک و فهم )
  8. با دقت به صحبت های معلم گوش میدهد . (عاطفی _ دریافت )

9 به سوالات مطرح شده از سوی معلم از قبیل توضیح در رابطه با تصاویر کتاب ، ذکر کوه ها و دشت هایی که در اطراف محل زندگیشان است ، پاسخ می دهد

 


17,000 تومان