مقاله روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش
0
10.8k
نام فایل:روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش
تعدادصفحات:35
فرمت فایل:pdf
مقدمه
تقسيم علوم و پيدا كردن اولويتها و چگونگي گرايش دانشآموزان به رشتههاي علمي، كارآموزش و پرورش است.بچهها بايد با وجدان اسلامي تربيت بشوند. همچنین آنچه كه بيش از همه بايد در آموزش و پرورش توجه شود، اعتقاد و عمل اسلامي است كه بايد در دانشآموزان احيا شود. خلاءهاي تربيت ديني در خانوادهها بايد در آموزش و پرورش جبران شود. كودكان بايد علماً، عملاً،اعتقاداً و اخلاقاً به يك آدم متدين تبديل شوند. البته روحيه دانش دوستي هم جزو تربيت اسلامي است. پيشرفت مراتب علم هم اساس كار در آموزش و پرورش است. سرلوحه و محور در آموزش و پرورش، در تنظيم كتابها،تربيت معلم، نظارت بر كار بخشهاي مختلف و آموزش دهندگان و مدارس بايد مبتني بر اين باشد كه آيا تفكر اسلامي به بچهها منتقل ميشود و مسلمان سازي كودكان محور است يا نه.
تعدادصفحات:35
فرمت فایل:pdf
مقدمه
تقسيم علوم و پيدا كردن اولويتها و چگونگي گرايش دانشآموزان به رشتههاي علمي، كارآموزش و پرورش است.بچهها بايد با وجدان اسلامي تربيت بشوند. همچنین آنچه كه بيش از همه بايد در آموزش و پرورش توجه شود، اعتقاد و عمل اسلامي است كه بايد در دانشآموزان احيا شود. خلاءهاي تربيت ديني در خانوادهها بايد در آموزش و پرورش جبران شود. كودكان بايد علماً، عملاً،اعتقاداً و اخلاقاً به يك آدم متدين تبديل شوند. البته روحيه دانش دوستي هم جزو تربيت اسلامي است. پيشرفت مراتب علم هم اساس كار در آموزش و پرورش است. سرلوحه و محور در آموزش و پرورش، در تنظيم كتابها،تربيت معلم، نظارت بر كار بخشهاي مختلف و آموزش دهندگان و مدارس بايد مبتني بر اين باشد كه آيا تفكر اسلامي به بچهها منتقل ميشود و مسلمان سازي كودكان محور است يا نه.