مقاله اعتلای فکری دانش آموز از طریق ترغیب به انجام کاردستی و فعالیت دست ورزی
0
9k
نام فایل:اعتلای فکری دانش آموز از طریق ترغیب به انجام کاردستی و فعالیت دست ورزی
تعداد صفحات:13
فرمت فایل:ورد
مقدمه
در روزگار ما سرعت تغییرات در علوم و فناوری به حدی زیاد است که موجب تغییر مداوم دیدگاه ها در انتخاب هدف های آموزشی می شود که این مسئله نیز به نوعی محتوای برنامه های درسی و روش ها را تحت تاثیر قرار می دهد. علوم با سرعت فزاینده ای، در حال پیشرفت، تنوع، نو شدن و تکامل هستند. انسان نیز در این مجرا و مسیر برای بهتر زندگی کردن به این یافته ها نیازمند است. از سوی دیگر بخش عمده انتقال یافته ها
در مدارس صورت می گیرد. تقریبا" تمام متخصصان تعلیم و تربیت معتقدند که مهم ترین مقطع برای شکل گیری روحیه علمی دانش آموز، مقطع ابتدایی است. دانش آموزان ابتدایی طبع ظریفی دارند و روحیه ی آن ها، دست خوش، عوامل مختلفی است. اگر دانش آموزان ابتدایی بتوانند استعدادها و توانایی هایشان را شناخته و برای شکوفاسازی آن ها اقدام کنند، حتما" در آینده می توانند خدمات ارزشمندی را به جامعه ی خود عرضه نمایند. دانش آموزان استعدادهای متنوعی دارند و این وظیفه ی معلم است که شاگردانش را راهنمایی کند تا استعدادهای نهفته ی خود را شکوفا کنند.
تعداد صفحات:13
فرمت فایل:ورد
مقدمه
در روزگار ما سرعت تغییرات در علوم و فناوری به حدی زیاد است که موجب تغییر مداوم دیدگاه ها در انتخاب هدف های آموزشی می شود که این مسئله نیز به نوعی محتوای برنامه های درسی و روش ها را تحت تاثیر قرار می دهد. علوم با سرعت فزاینده ای، در حال پیشرفت، تنوع، نو شدن و تکامل هستند. انسان نیز در این مجرا و مسیر برای بهتر زندگی کردن به این یافته ها نیازمند است. از سوی دیگر بخش عمده انتقال یافته ها
در مدارس صورت می گیرد. تقریبا" تمام متخصصان تعلیم و تربیت معتقدند که مهم ترین مقطع برای شکل گیری روحیه علمی دانش آموز، مقطع ابتدایی است. دانش آموزان ابتدایی طبع ظریفی دارند و روحیه ی آن ها، دست خوش، عوامل مختلفی است. اگر دانش آموزان ابتدایی بتوانند استعدادها و توانایی هایشان را شناخته و برای شکوفاسازی آن ها اقدام کنند، حتما" در آینده می توانند خدمات ارزشمندی را به جامعه ی خود عرضه نمایند. دانش آموزان استعدادهای متنوعی دارند و این وظیفه ی معلم است که شاگردانش را راهنمایی کند تا استعدادهای نهفته ی خود را شکوفا کنند.