برای درک بهتر مطالب توسط دانش آموزان این درس به صورت زمینه محور (سفر آب روی زمین) طراحی شده است. مفاهیم این درس از طریق فعالیتهای زمینه محور و انجام آزمایشها با شرکت فعال دانش آموزان در کارهای گروهی کسب میشود. با توجه به اینکه آب مادهای بس...
0
8.5k
برای درک بهتر مطالب توسط دانش آموزان این درس به صورت زمینه محور (سفر آب روی زمین) طراحی شده است.
مفاهیم این درس از طریق فعالیتهای زمینه محور و انجام آزمایشها با شرکت فعال دانش آموزان در کارهای گروهی کسب میشود.
با توجه به اینکه آب مادهای بسیار ارزشمند است، علاوه بر مفاهیم علمی به مسائل زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی آن نیز پرداخته شده است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 13 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف این درس:
✅ تأثیر و کاربرد آب را در زندگی روزمره خود بیان کنند.
✅ میزان متوسط بارندگی محل سکونت خود ومتوسط بارندگی کشور را با هم مقایسه کنند.
✅ اهمیت وجود رودخانهها را از نظر کشاورزی، صنعتی و اجتماعی توضیح دهند.
✅ پیامدهای ناشی از آلودگی رودخانهها، دریاها و دریاچهها رابیان کنند.
✅ اهمیت خلیج فارس و دریای خزر را برای کشورمان بیان کنند.
مفاهیم این درس از طریق فعالیتهای زمینه محور و انجام آزمایشها با شرکت فعال دانش آموزان در کارهای گروهی کسب میشود.
با توجه به اینکه آب مادهای بسیار ارزشمند است، علاوه بر مفاهیم علمی به مسائل زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی آن نیز پرداخته شده است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 13 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف این درس:
✅ تأثیر و کاربرد آب را در زندگی روزمره خود بیان کنند.
✅ میزان متوسط بارندگی محل سکونت خود ومتوسط بارندگی کشور را با هم مقایسه کنند.
✅ اهمیت وجود رودخانهها را از نظر کشاورزی، صنعتی و اجتماعی توضیح دهند.
✅ پیامدهای ناشی از آلودگی رودخانهها، دریاها و دریاچهها رابیان کنند.
✅ اهمیت خلیج فارس و دریای خزر را برای کشورمان بیان کنند.