دانلود تحقیق درمورد بررسي نگرش معلمين و والدين درخصوص كاربست ارزشيابي توصيفي در پايه هاي اول و دوم
با دانلود تحقیق در مورد بررسي نگرش معلمين و والدين درخصوص كاربست ارزشيابي توصيفي در پايه هاي اول و دوم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي نگرش معلمين و والدين درخصوص كاربست ارزشيابي توصيفي در پايه هاي اول و دوم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي نگرش معلمين و والدين درخصوص كاربست ارزشيابي توصيفي در پايه هاي اول و دوم ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد بررسي نگرش معلمين و والدين درخصوص كاربست ارزشيابي توصيفي در پايه هاي اول و دوم
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:8 صفحه
قسمتی از فایل:
ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به نمره دادن و صدور گواهينامه خلاصه نمي شود بلكه يكي از اهداف اصلي آن كمك به معلم در بهبود شيوه هاي آموزشي خود و رفع نواقص يادگيري دانش آموزان است، در صورتي كه ارزشيابي صحيح و مناسبي صورت نگيرد. تبعاتي همچون كاهش علاقه به يادگيري، افزايش اضطراب امتحان، بروز رفتارهاي منفي در دانش آموزان، هدر رفتن سرمايه هاي مادي و انساني، افزايش نرخ مردودي و تكرار پايه، اختلال در رشد عاطفي دانش آموزان، از ميان رفتن خلاقيت و... را در پي خواهد داشت، بنابراين مشاهده دانش آموزان در كلاس درس، آزمايشگاه و ساير موقعيت هاي پرورشي، استفاده از گفتگوهاي غير رسمي و مصاحبه، بررسي كارهاي علمي دانش آموزان، اجراي آزمونهاي مختلف و... از مهمترين فعاليتهاي آموزشي معلمان قلمداد مي شود...
ارزشيابي توصيفي الگويي كيفي است كه تلاش مي كند به جاي كمي نگري از طريق توجه به معيارهاي درسي و آموزشي به عمق و كيفيت يادگيري دانش آموزان توجه كند و تبيين و توصيفي از وضعيت آنان ارايه دهد.
اهداف تحقيق:
1 _ هدف كلي: بررسي نگرش معلمين درخصوص كاربست ارزشيابي توصيفي در پايه هاي اول و دوم ابتدايي شهر تهران در سال 84 _ 83
2 _ اهداف ويژه:
_ بررسي تأثير طرح ارزشيابي توصيفي در بهبود رفتار دانش آموزان
_ بررسي تأثير طرح ارزشيابي توصيفي در بهبود يادگيري دانش آموزان
_ بررسي تأثير طرح ارزشيابي توصيفي در تعامل اولياء دانش آموزان با مسئولين مدرسه
_ بررسي تأثير طرح ارزشيابي توصيفي در دشواري كار معلمين
_ بررسي تأثير طرح ارزشيابي توصيفي در سلامت روحي و رواني دانش آموزان
سؤالات تحقيق:
1 _ ارزشيابي توصيفي چه ميزان در بهبود يادگيري دانش آموزان مؤثر است؟
2 _ ارزشيابي توصيفي چه ميزان در تعامل اولياء دانش آموزان با مسئولين مدرسه مؤثر است؟
3 _ ارزشيابي توصيفي چه ميزان در بهبود رفتار دانش آموزان مؤثر است؟
4 _ ارزشيابي توصيفي چه ميزان در دشواري كار معلمين مؤثر است؟
5 _ ارزشيابي توصيفي چه ميزان در سلامت روحي و رواني دانش آموزان مؤثر است؟
جامعه و نمونه آماري:
جامعه آماري در اين پژوهش كليه معلميني هستند كه در مدارس مورد بحث مشغول به تدريس هستند و همچنين كليه والديني كه فرزندانشان در اين مدارس مشغول به تحصيل هستند. در اين تحقيق روش
نمونه گيري، تصادفي ساده بوده، 6 مدرسه در 6 منطقه آموزش و پرورش شهر تهران شامل مناطق 1 _ 5 _ 9 _ 12 _ 16 و جمعاً 25 كلاس (25 معلم و 325 نفر از والدين) انتخاب شدند.
ابزار اندازه گيري: ابزار اندازه گيري در اين پژوهش نگرش سنج محقق ساخته با طيف ليكرت و با استفاده از تكنيك دلفي است.
طرح پژوهش: داده ها با 2 روش توصيفي (ترسيم جداول فراواني و تعيين شاخص هاي گرايش هاي مركزي و پراكندگي درخصوص هر يك از ابعاد) و استنباطي (استفاده از آزمون Z يا T تك نمونه اي و تحليل واريانس) تجزيه و تحليل شده اند.
نتايج يافته ها:
سؤال 1 _ نتايج حاصل از داده هاي بدست آمده حاكي از توافق نظر معلمان و والدين در خصوص «اثربخشي طرح در بهبود يادگيري» است.
سؤال 2 _ به اعتقاد معلمين و اولياء اين طرح به اندازه زياد و خيلي زياد موجب «تعامل بيشتر والدين با مسئولين مدرسه» مي شود.