طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 21: جهت‌های اصلی

برای آموزش این درس یعنی جهت‌های اصلی، بردن دانش آموزان به حیاط مدرسه در یک صبح آفتابی کاملاً ضروری است. به عبارت دیگر شما باید به طور عملی این جهت یابی را آموزش دهید.آموزش جهت یابی و جهات اصلی و فرعی عموماً از دبستان آغاز می‌شود. با این حال، برخی...

0 7.3k
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 21: جهت‌های اصلی
برای آموزش این درس یعنی جهت‌های اصلی، بردن دانش آموزان به حیاط مدرسه در یک صبح آفتابی کاملاً ضروری است. به عبارت دیگر شما باید به طور عملی این جهت یابی را آموزش دهید.

آموزش جهت یابی و جهات اصلی و فرعی عموماً از دبستان آغاز می‌شود. با این حال، برخی از دانش آموزان در این امر مشکل جدی دارند که شاید ناشی از نحوه آموزش این امر باشد.

معمولاً دیده می‌شود که بچّه‌ها جهت شمال را بالای سر خود فرض کرده، تصور می‌کنند که منظور از جنوب، پایین است. بهتر است قبل از آموزش جهت‌ها، از طریق کره جغرافیایی و نمایش قطب شمال و جنوب، مفاهیم شمال و جنوب را برای آنها روشن کنیم.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس:

✅ مفهوم جهت‌ها را در جغرافیا بداند.
✅ بداند جهت‌های اصلی کدامند.
✅ بداند چند جهت اصلی در جغرافیا داریم.
✅ محل طلوع و غروب خورشید را بلد باشد.
✅ بتواند آدرس خانه‌ی خود را با توجه به جهت‌های جغرافیایی به دیگران بدهد.

4,500 تومان