📚 جزوه یا خلاصه: فلسفه آموزش و پرورش ( فلسفه تربیت )
🖊 نویسنده: دکتر عیسی ابراهیم زاده
نام فایل:جزوه فلسفه آموزش و پرورش (فلسفه تربیت) دکتر عیسی ابراهیم زاده
فرمت فایل:pdf باکیفیت بالا
تعداد صفحات فایل:224 صفحه
دانشجویان و کاربران گرامی محتوای فایل جزوه فلسفه آموزش و پرورش (فلسفه تربیت) اثر دکتر عیسی ابراهیم زاده کاملترین جزوه حال حاضر در فرمت فایل pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.
قسمتی از فایل:
گفتار و ا ل: س فل فه چيست؟ ھدف کلی: آشنايی با مفھوم،تعريف،موضوع،ھدف و ابعاد گوناگون د نا ش فلسفه عري ت ف عري ت ف تعريف در لغت يعنی شناساندن و منظور از آن اين است که پديده يا امری يا شيئی را به طور جامع به ديگران بشناسانيم.طوری که گوينده و شنونده يا نويسنده و خواننده دارای درک مشترکی از آن باشند .بنابراين می توانيم نتيجه گيری کنيم که: ١ .تعريف با کلمه يا عبارتی توصيفی آغاز می شود. ٢ .کلمات يا صفاتی را برای تعريف بکار می بريم که اھل فن آنھا را متخصصان و بسياری از مردم مخصوصاً به صورت برای چيز مورد تعريف پذيرفته اند و . آمده اند ر م ا يز ن د يا اي ر مع ٣.در تعريف پديده يا شيئ مورد نظر يا چيزی از جانب س خاتيم اضافه کنيم چنان خو اضافه نمی کنيم يا اگر وخ د به تبيين آن می پردازيم که ھمگان آنرا بپذيرند . اينگونه تعريفھا را در اصطالح تعريف توصيفی می نامند و زيرا ما کاری جز توصيف يا بيان حالت،چ ون گ گی دھي ژ پ ر ر م ی م. نمی انجام نظر د گيھای پديده مور ويژ گرچه در مورد اين قبيل تعريفھا بين اکثر مردم يا گروھی ر دا د.معھذا يا نمی و ت انيم وجود س ن بی از آنان اتفاق نظر نمی خواھيم ھمه مفاھيم را به ترتيبی که يا احتماالً و شد تعريف ذک کنيم. ذکر در اين موارد ما ناچاريم آنچه را که قادر به بيان آن ھستيم يا تمايل داريم بيان کنيم به صورت تعذيفی ويژه ارائه يا ی يا تجوي ر ر ر ر ز ی يف دستور يفھا را تعر دھيم.اين قبيل تعر تعريف قراردادی می نامند.شخص در ارائه اين نوع آنچه را که تعريف خود را آزاد احساس می کند و درست می داند بکار می برد. يک راه ديگر ھم برای رسيدن به تعريف اين قبيل مفاھيم وجود دارد و آن تجزيه و تحليل آنھا است .اين قبيل تعريف را تعريف تحليل می ی گويند.