دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس فارسی ترغیب نماییم؟
فرهنگی عزیز برای دانلود فایل اقدام پژوهی با عنوان چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس فارسی ترغیب نماییم؟ با قیمت بسیار مناسب همراه شما هستیم.جهت دانلود و مطالعه اقدام پژوهی چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس فارسی ترغیب نماییم؟ با مشخصات 30 صفحه و در فرمت word و قابل ویرایش ادامه مطلب را بخوانید.شما میتوانید با اطمینان کامل بهترین اقدام پژوهی در مورد چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس فارسی ترغیب نماییم؟ را از سایت ما دانلود کنید.
نام فایل:اقدام پژوهی چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس فارسی ترغیب نماییم؟
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:30 صفحه
قیمت فایل:8000 تومان
قسمتی از فایل:
مقدمه
آشنایی جدی با علوم کاربردی- فنی و گاه نظری (محض) امروزی بدون داشتن درک صحیح از مباحث ریاضیات امری دشوار و در واقع محال است. و همچنین ادبیات فارسی نیز بخش عظیمی از زندگی ما را تشکیل می دهد به همین دلیل این دو از اهمیت خاصی برخوردارند. دراین صورت چگونه میتوان از خلاقیتها و رشد و باروری استعدادهای دانشآموزان حمایتی همه جانبه داشت چرا که بارها در سطح مدارس دیده شده است که بعضی از دانشآموزان به ایدهها و مسائل جدیدی دست مییابند یا در زمینه یک مسئله علمی، نظری جدید دارند اما به این نظرات توجه خاصی نمیشود.هر معلمی که عهدهدار تدریس فارسی و ریاضی است یکی از ضروریات کار او واقف بودن به آسیبهای آموزشی این دو درس میباشد تا بتواند اهداف آموزشی و مفاهیم آنها را روشنتر و ملموستر به دانشآموزان انتقال دهد و آنان را فعالتر وارد شبکه بازی با موجودات نماید.معلم پس از تغییر محتوای آموزشی و درک موقعیت زمان و مکان و ویژگیهای یادگیرنده با اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری در امر آموزشی میتواند بر چالشهای موجود فائق آید.
در این صورت یادگیرنده هم ضمنِ پرورش خلاقیتهایش با آسودگی خیال و اطمینان خاطر به فراگیری میپردازد و اگر کار گروهی باشد در گروه، شرکت فعال خود را نشان خواهد داد پس رسالت خطیر متخصصان تدریس در واقع شناخت یادگیرنده، چگونگی شکلدهی مفاهیم ، دوبارهسازی مفاهیم و سرانجام از بین بردن معضلات موجود است.
آموزش درست فارسی و ریاضی را چه از نظر ایجاد تفکر به منزله «تحول فرهنگی» و چه به لحاظ تفکر منطقی به منزله «تحول سیاسی و عدم وابستگی» و چه به لحاظ بهرهوری مناسب به منزله «تحول اقتصادی» که نتایج آن در واقع تبدیل نیروی انسانی به سرمایههای انسانی «بهرهوری بهینه» خود نیازمند دو عامل مهم آموزش و انگیزش در راستای اهداف بهینه اجتماعی میباشد البته آموزش به حد کافی به جامعه در زمنیههای مختلف داده شده اما چون ایجاد انگیزه وجود نداشته آموزش نتوانسته کاربرد داشته باشد.برای ایجاد انگیزش در زمینه فارسی و ریاضیات نیاز به رقابت و رقابتپذیر دانشآموزان میباشد که این رقابت شکل ناسالم به خود گرفته و آموزش از مسیر درست خود منحرف شده در این راستا برای رسیدن به اهداف صحیح میتوان ابتدا فرهنگسازی مناسب نمود تا جلوی اتلاف سرمایههای خانوادگی را گرفت و با دادن اطلاعات درست به دانشآموزان و خانوادهها و یک اطلاعرسانی درست و متحول شدن نظام آموزشی نه در حد یک حرف بلکه تحولی مبنایی و پایهای به راهکارهای درستتر و معقولتری دست یابیم. اما سؤال مهمی که مطرح میباشد آن است که، چرا عدهی کمی از دانشآموزان به درس فارسی و ریاضی علاقهمند می باشند؟ چرا نتایج ارزشیابی این دروس اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟ چرا بعضی از دانشآموزان در زنگ این دروس دچار اضطراب و نگرانی میشوند؟ چرا بعضی از آموزگاران در تدریس این دروس موفقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامیها چیست و عوامل آن کدامند؟ برخی از پژوهشگران، هم چون عزیزخانی(1388) در اقدام پژوهی که با عنوان «چگونه توانستم با ایجاد محیطی شاد و فعال میزان یادگیری دانشآموزان کلاس سوم مدرسه شهیدین فاطمی را افزایش دهم؟ » انجام داده بود، با استفاده از روشهای گوناگون تحقیق ، به این نتیجه رسید که میتوان با ایجاد محیط شاد و افزایش نشاط در دانشآموزان، میزان علاقهمندی آنان را در این دروس افزایش داد. بیشک، مهم ترین عاملی که در موفقیت یا ناکامی برخی از معلمان در تدریس این دروس ، نقش بسزایی دارد، مربوط به روش آنان در علاقه مند کردن دانشآموزان به دروس یاد شده و چگونگی ایجاد انگیزه و ارائه مطالب درسی به آنان میباشد. بر این اساس، عنوان اقدام پژوهی حاضر این است: « راهکارهای افزایش علاقهمندی دانشآموزان پایه دوم دبستان به دروس فارسی و ریاضی به کمک نمایش خلاق » و هدف اصلی آن، ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانشآموزان یاد شده نسبت به این دروس به کمک راهکار های و نماش خلاقانه و انجام فعالیت های عملکردی آن و پیشرفت فراگیران در آزمون های مداد-کاغذی دروس مورد نظر می باشد. از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بود تا علاوه بر افزایش علاقهمندی دانشآموزان به درس فارسی و ریاضی، میزان مهارت آنان را نیز در انجام آزمونهای عملکردی و فعالیتهای خارج از مدرسه، ارتقا بخشم. هم چنین سعی بر آن داشتم تا میزان کاربرد مفاهیم فارسی و ریاضی را در زندگی روزمره ی فراگیران افزایش داده، و به دلیل تلفیق درس یادشده با سایر دروس، موفقیت دانشآموزان در یادگیری درسهای دیگر را نیز امکان پذیر سازد...