دانلود تحقیق درمورد بررسی و مطالعه برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای

دانلود تحقیق درمورد بررسی و مطالعه برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد بررسی و مطالعه برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای

با دانلود تحقیق در مورد بررسی و مطالعه برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی و مطالعه برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی و مطالعه برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی و مطالعه برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

 چکیده :

تحقیق حاضر که تحت عنوان « بررسی و مطالعه برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای استان خراسان شمالی» و به سفارش سازمان فنی و حرفه ای و به منظور کسب اطلاعات جامع پیرامون کم و کیف وضعیت مهارتی کارآموزان شرکت کننده در برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای انجام گرفته است به دنبال یافتن پاسخ های علمی و منطقی سؤال های طرح شده ی ذیل بوده است :

1- آیا مهارت های ایجاد شده در کارآموزان در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای پاسخگوی نیازهای بازار کار (صاحبان کار) بوده است؟

2- آیا روش های تدریس بکار گرفته مربیان (آموزشگران) از نظر کارآموزان برای تحقق اهداف دوره مناسب بوده است؟

3- آیا محتوای آموزشی دوره ها با پیش دانسته های کارآموزان سازگار بوده است؟

4- آیا مهارت های ایجاد شده در کارآموزان پس از گذراندن دوره های آموزشی، انتظارات صاحبان کار را برآورده ساخته است؟

و ...

در این پژوهش 7 فرضیه صورت بندی گردیده است که جهت بررسی رابطه احتمالی بین متغیرهای موجود در آنها از فرمول های معتبر آماری (از روش آمار استنباطی) استفاده شده است.

جامعه آماری این پژوهش متشکل از 800 نفر کارآموز(زن و مرد)، کلیه مدیران و آموزشگرانی می باشند که در کلیه مراکز آموزشی که در شهرهای بزرگ و کوچک استان خراسان شمالی مستقر بوده اند از جامعه آماری مذکور تعداد 258 نفر کارآموز بر اساس فرمول مورگان و تعداد 29 مربی و 42 تن از صاحبان کار به روش تصادفی ساده به عنوان آزمودنی گزینش و با ابزار پرسشنامه محقق ساخته (پرسشنامه مخصوص مدیران، پرسشنامه مخصوص مربیان، پرسشنامه مخصوص کارآموزان، پرسشنامه مخصوص صاحبان کار) مورد مطالعه و پرسش قرار گرفته اند.

هر یک از پرسش های پرسشنامه مذکور طوری تهیه و تدوین گردیده است که بتواند اطلاعات جامع و کامل پیرامون هر یک از فرضیه های مورد نظر تحقیق را فراهم سازد.

داده های مکتسبه از آزمودنی ها به وسیله روش های آماری توصیفی و استنباطی مورد بهره برداری قرار گرفته است.


4,000 تومان